Vaglatanu või
Setonius
Kui väikukõnõ olli, elli Petsereh.
Ütepäävä lõõna paiku oll väegä kõva pikne. Kõrra käve jälki üts ilmadu mürähüs nii, et
kõik tarõ tõrgahtõlli. Köögist kostu ilmadu kollin. Joosimi kõik kaema. Köögih oll laud paigast arq,
köögiriistaqkõik põrmandu pääl maah, kergoq pikälde...
Tull pernaane ni nakas täntämä: Miiq hoiami pikse aigu aknõ ni ussõ vallalõ! Nüüd lei
pikne sisse!
Imä korist köögi ni pia istimi lauda lõõnat süümä. Maq võti väitse ni naksi võidu
leevä pääle hämmämä. Oll üts sääntene laja terägä Solingen väits. Hämmä ni hämmä. Kae- võiu pääl ommava
kõllatsõq junnikõsõq nigu vaglaq.
Naksi ikkma: „Võid om hussitanu!“
Mullõ üteldi tuu pääle, et maq olõ üts ull lats. Kui saavaq hüä, õkva maalt tuud võiu
seeh vaglaq ollaq!?
Ku asja lähembält uuritus sai, tull vällä, et väitse terä servä liki oll üts väikukõnõ
mulgukõnõ, vaest ~0,5 mm läbi mõõta. Nigu võidu leevä pääle hämmsit, nõssi läbi tuu mulgukõsõ vagla muudu
võiujunnkõnõ. Vanaesa, vana ravvatüümiis kai kah ni arvas, et tuu mulgukõnõ on vaest väitse sisse roos`tanu.
Egätahes asi oll selge!
Maq es olõ perähpoolõ mõtõlnu, et tuu võidsõ ollaq kerävälk kiä tuu mulgukõsõ väitse
sisse palot. Tuu või pallo egäsugumatsi hantsakit tükke tetäq. Mul umal om onnitstunu tuud imevigurit, midä
palloq „targaq meheq“ tunnstada tahaiq, es uma silmägä mito kõrda nätäq. Olõ nännü timä tett vägitükke ni
viil inämp egäsugumatsi jutta kuulnu.
Tagasi Setoniusõ mano
|